Jaaroverzicht 2020

In de september/oktober versie van Ons Den Haag verscheen een recensie over het boek ‘De Haagse streken van Vincent van Gogh’.

In 2020 hebben we vrijwel al onze activiteiten opgeschort vanwege de pandemie. Een enkele Van Gogh wandeling en -vaartocht ging door. Ook was de pop-up tentoonstelling van de Vincent van Gogh Expererience te zien wanneer het museum open was. Vanwege de corona-maatregelen was een kleine verbouwing in het Buitenmuseum gedaan. Meer informatie hierover. Vanwege de routing waren een aantal stijltuinen aan de vaste route toegevoegd. Lees verder.

Musea waren tot drie keer dat jaar verplicht om de deuren te sluiten. In de zomer opende het Van Gogh Experience op 4 juli voor enkele maanden. Een groot aantal wandelingen in het Oude Centrum (boekjes in diverse talen) waren gratis ter beschikking gesteld bij de locale VVV, zodat mensen zelfstandig de wandeling konden maken. Daarnaast waren er de gebruikelijke wandelingen met gids.

Om toch onze bezoekers van dienst te zijn is het initiatief ‘digitaal museum Vincent van Gogh Experience Den Haag’ is in augustus 2020 gestart. Samen met de vrijwilligers van het Buitenmuseum hebben we een aantal audiotours verder ontwikkeld en ge-updated.

Dit was het korte verslag meer informatie in het jaarverslag.